Projektna skupina

Poleg rednih učnih obveznosti smo si štirje dijaki – Damir Skuhala, Benjamin Kosi, Boštjan Lubi in Jakob Šadl razreda 4K1 (šolsko leto 2013/2014) – zadali dodatni cilj, da za maturitetni izdelek ustvarimo inovativno oblikovano in tehnično dovršeno vozilo goKART SPTŠ. Sebi, profesorjem in stroki želimo dokazati, da znamo, zmoremo in želimo.

Ker smo v ekipi štirje, smo si delo razdelili, in sicer:

  • Damir je vodja projekta ter je odgovoren za motor, prenos moči in zavore,
  • Jakob projektira okvir,
  • Boštjan pripravlja krmiljenje,
  • Benjamin konstruira karoserijo.

Vsak je odgovoren za tisti sklop za katerega je določen. To pomeni, da bo vsak pripravil dokumentacijo za svoj sklop, poiskal inovativne rešitve, izbral material, postopek izdelave, preračunal stroške, opravil vse potrebne trdnostne izračune, vodil izdelavo …, vendar pa pri končnih rešitvah sodelujemo vsi s vojimi idejami in predlogi.

TERMINSKI PLAN

V času od 1. septembra 2013 do 15. aprila 2014 imamo čas za celotno izvedbo. Do konca septembra si moramo zagotoviti potrebna finančna sredstva. V oktobru sledi nakup delov. V začetku novembra je planiran začetek izdelave. Do sredine februarja mora biti izdelava končana. Nato sledi barvanje, ki mora biti končano sredi marca. Nato pa še ostane mesec dni za zaključno sestavljanje in testiranje.

ZBIRANJE FINANČNIH SREDSTEV GLEDE NA KONCEPT IZDELKA

Najprej se je bilo potrebno dogovoriti kam se bo denar nakazoval. Ker je ta projekt povezan z šolo, je bilo najbolje, da se na bančnem računu šole odpre podračun, ki je namenjen samo za ta projekt. Pripravili smo sponzorske in donatorske pogodbe ter pogodbo o deljenju pravic v projektu med šolo in avtorji.

NAČRTOVANJE IZDELKA

Osnovna ideja se je porodila ob spremljanju formule 1, kartinga in formule, ki jo izdeluje ekipa mariborskih študentov, vendar se ne bomo že v začetku omejili na določen tip, ampak bomo poizkusili biti kreativni in kar se da inovativni pri sami zasnovi šasije, motorja, pogona, krmiljenja, karoserije …

Vemo, da nimamo neomejenih finančnih virov in časovnih rokov, vemo pa, da bodo skupni stroški okrog 5.000 €, samo vozilo pa mora biti končano do sredine aprila.

Oblika okvirja ne bo revolucionarna, se pa bo razlikovala od šasije karta. Za material bi uporabili okrogle jeklene cevi.

Motor bo nameščen za voznikom. Uporabljen bo motor, ki se uporablja v kartingu. Gre za 2-takni motor z veliko moči in relativno majhno maso. V ožji izbor sta nekako prišla dva, in sicer VORTEX ROK oziroma SUPER ROK ali ROTAX MAX. Vsi imajo delovno prostrornino 125 ccm, vodno hlajenje, električni vžig … Cena se giblje okoli dobrih 2.500 €, vendar je potrebno poudariti, da je v to ceno zajeto praktično vse, kar je potrebno za pogon (motor, hladilnik, izpuh, zaganjač …). Oba sta zelo zmogljiva, proizvedeta okrog 21-22 kW, kar na ravni stezi pomeni hitrosti okoli 130 km/h oziroma še več.

V želji, da bi naš izdelek bil nekoliko drugačen, smo nameravali namestiti diferencial. Opcija je bila, da bi namestili diferencial iz štirikolesnika, vendar so se hitro pojavili pomisleki. Največja težava je, da bi to predstavilo dodatne stroške, povečalo skupno maso in bojazen, da diferencial s štirikolesnika ni konstruiran za obremenitve, ki bi jih povzročil motor za karting, zato smo to misel opustili.

Izdelava vzmetenja bi nedvomno bil zelo velik izziv, vendar je povezan z veliko stroški in zakomplicira se veliko stvari. Zato smo se odločili, da vozilo ne bo vzmeteno.

Izbira platišč in pnevmatik je kar velika. Platišča so narejena iz aluminija oz. magnezija, pnevmatike pa so tudi različne glede na trdoto.

Edino odprto vprašanje pri pnevmatikah je vprašanje glede velikosti, ali izberemo 5- oziroma 6-colne pnevmatike. 5-colna platišča in pnevmatike so v Sloveniji dostopne, zato ne bo težav pri nakupu. 6-colne so zelo vabljive, ker so malenkost večje, vendar v Sloveniji zelo težko dobavljive.

Karoserija se bo razlikovala od običajnih kartov. Želja je, da bi bila karoserija bolj polna. Lahko bi iz pločevine oblikovali grobo obliko, jo zakitali in zbrusili na končen izgled. To bi služilo kot kalup, na katerega bi nanesli steklena vlakna in tako dobili lepo oblikovano in lahko karoserijo.

Zagotovo bomo uporabili mehansko krmilni sistem. Na voljo sta dve možnosti: prva je enaka kot pri kartih, torej uporaba volanske droga in volanskih letev, ki so pritrjena na premnik in volanski drog. Druga možnost pa je, da uporabimo zobato letev.

Zavore so obvezna oprema. V kartingu imajo vsi zadnje zavore, v večjih razredih tudi prednje. Če pogledamo razred v katerem uporabljajo motorje, ki ga nameravamo kupiti, tam ne uporabljajo prednjih zavor. Res pa je tudi, da prednje zavore za sabo potegnejo veliko dodatnih stroškov.

Če bomo imeli dovolj finančnih sredstev, bomo vgradili tudi telemetrijo. Telemetrija kaže obrate motorja, hitrost, temperaturo vode, izpuha, čase krogov …

Comments are closed